عامل بیماری پروانه ای چیست - An Overview

Wiki Article

اثر پروانه‌ای را به‌ راحتی می‌توان در این مثال‌ها مشاهده کرد. اتفاقاتی که در روزگار فعلی ما رخ داده است و اکثر آن‌ها به‌ دلیل اشتباهات و تصمیم‌های کوچک بوده است. شاید اگر با دقت بیشتری تصمیم می‌گرفتیم و عمل می‌کردیم، می‌توانستیم از بروز بسیاری از این حوادث جلوگیری کنیم و جان‌های فراوانی را از مرگ نجات دهیم.

متداول‌ترین نوع بیماری، بیماری پروانه‌ای ساده می‌باشد که در آن لایه خارجی پوست درگیر می‌شود و اغلب روی کف دست و پا تاثیرگذار است.

 نوزادانی که به نوع شدید بیماری پروانه ای جانکشنال مبتلا گردیده‌اند، به علت وجود تاول‌های وسیع، دچار عفونت و از دست دادن مایعات بدن می‌گردند.

در نوزادان تاول‌های شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. در صورت مواجهه با هر یک از علائم زیر سریع به اورژانس مراجعه نمایید:

 به وجود آمدن زخم و تاول مکرر می‌تواند موجب به هم چسبیده شدن انگشتان دست و پا و یا خمیدگی غیر عادی در مفصل‌ها گردد.

همینطور تاول‌ها معمولاً بدون این که از خود جای زخم بر جای بگذارند، خوب می‌شوند.

اثر پروانه‌ای چیست؟ به همراه مثال‌های کاربردی در کار و زندگی

در سایت نوبت‌دهی پزشک دکترِتو امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری و مشاوره با دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

اگر دچار این مشکلات find out more شدید، حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید:

آیا بیماری پروانه‌ ای در آزمایش غربالگری بارداری تشخیص داده می‌ شود؟

حدود یک‌سال پیش به‌ دلیل سهل‌انگاری و خاموش‌نکردن درست آتش و زغال، آتش‌سوزی بزرگی در جنگل‌های زاگرس رخ داد. از سوی دیگر گرمای هوا نیز باعث تشدید آتش شد. در اثر این حادثه، جنگل‌ها و منابع زیادی از طبیعت از بین رفت و حتی گونه‌های متعددی از حیوانات در آتش سوختند. یک اشتباه جزئی و بی‌دقتی در خاموش‌ کردن آتش، به‌ راحتی طبیعت ما را نابود کرد.

می‌توان با اقدامات خانگی از تاول‌ها مراقبت و از ایجاد موارد جدید پیشگیری کرد، بنابراین آموختن چگونگی مراقبت از زخم‌ها و داشتن برنامه ی غذایی مناسب برای بیماران مبتلا به بیماری پروانه‌ای اهمیت دارد.

محققان روش های بهتری برای درمان و تسکین علایم بیماری پروانه ای را مطالعه می کنند، از جمله:

پوست از لایه بیرونی (روپوست) و یک لایه زیرین (غشای میانی) تشکیل شده است.

Report this wiki page